Articles / Artículos - GUARDIA URBANA de LLEIDA

Vaya al Contenido

Menu Principal:

Articles / Artículos

POLICIAL

Articles diversos
Artículos diversos

Icono - Artículos

Articles diversos, Notícies especialment dedicades als Cossos Policials.

Artículos diversos, Noticias especialmente dedicadas a los Cuerpos Policiales.

¡Que ve la Policia i et porta!! / ¡¡ Que viene la Policía y te lleva !!


1/07/2014


Imaginem que ja pel mateix titular saben de què tracta l'article. Parlem de pares i fills, i de fons el
Policia. Si el fill no obeeix: que ve el Policia i et porta; que el nen plora i es porta malament: el mateix, que et porta. Alguns pares no s'adonen que el policia no és el dolent, no és el bubo, ni l'oncle del sac, el Policia és l'amic dels nens, el seu protector i servidor, també de la gent gran senti.

No és bona idea espantar als nens amb una represàlia del
Policia si no fan cas als pares, aquest no és el camí per educar els fills. La propera vegada que el seu fill s'estigui portant malament i hi hagi un Policia prop porti compte amb el que diu perquè potser li passi com a alguns li ha passat:

- Mare: Pau, porta't bé o et porta el
Policia. Policia ¿a que t'ho vas a portar?

-
Policia: No et preocupis Pau, no et vaig a portar enlloc perquè jo sóc el teu amic. En tot cas m'hauria de portar a la teva mare per dir-te aquestes mentides.

A aquests pares-i mares-que tenen les poques llums d'amenaçar i acovardir els seus fills amb el ridícul pretext: "si plores, ve la
Policia" o "porta't bé que et porta el Policia" els aconsellaria que pensin en la següent situació : el nen es perd en una aglomeració qualsevol, ja sigui en una gran i atapeïda avinguda o en un centre comercial. A qui es va a dirigir el petit per demanar ajuda? Si quan vegi a un Policia es va a amagar perquè els seus pares li han ficat la por al cos.

Està a les nostres mans educar els nostres fills, formar adequadament perquè contribueixin a un món millor, perquè sincerament anem per mal camí. És cert que el fet de voler més drets ha deixat el respecte a l'autoritat en un perillós segon pla. Hi ha qui pensarà que es pot transgredir la legalitat de forma gratuïta. Ho estem veient a la tele, una simple manifestació s'ha convertit avui en dia en tot un espectacle, on l'espectador està pendent al temps que falta perquè la
Policia perdi el control de l'ordre i la emprengui a cops contra els violents. I llavors fiquem a tots els Policies en el mateix sac i ens atrevim a qüestionar la tasca d'aquests Policies que estan vetllant pel manteniment de l'ordre públic.

En fi, la imatge de la
Policia es deteriora per moments, tristament, però pensin que ells són els que ens protegeixen. Imaginin un món sense Policia. Els saquejos serien continus, els assassinats impunes i les violacions silenciades serien el pa de cada dia. I per descomptat, si des de petits li fiquem por als nostres fills perquè vegin al Policia com el dolent, malament anem. Sincerament no vull que arribi aquest dia, vull molts Policies.


Font: Carris Wordpress
Inclòs a Facebook


Imaginamos que ya por el mismo titular saben de qué trata el artículo. Hablamos de padres e hijos, y de fondo el Policía. Si el hijo no obedece: que viene el Policía y te lleva; que el niño llora y se porta mal: lo mismo, que te lleva. Algunos padres no se dan cuenta de que el Policía no es el malo, no es el bubo, ni el tío del saco, el Policía es el amigo de los niños, su protector y servidor, también de los mayores oiga.

No es buena idea asustar a los niños con una represalia del
Policía si no hacen caso a los padres, ese no es el camino para educar a los hijos. La próxima vez que su hijo se esté portando mal y haya un Policía cerca lleve cuidado con lo que dice porque puede que le pase como a algunos le ha ocurrido:

- Madre: Pablo, pórtate bien o te lleva el
Policía. Policía ¿a que te lo vas a llevar?

-
Policía: No te preocupes Pablo, no te voy a llevar a ninguna parte porque yo soy tu amigo. En todo caso me tendría que llevar a tu madre por decirte esas mentiras.

A esos padres -y madres- que tienen las pocas luces de amenazar y acobardar a sus hijos con el ridículo pretexto: “si lloras, viene la
Policía” o “pórtate bien que te lleva el Policía” les aconsejaría que piensen en la siguiente situación: el niño se pierde en una aglomeración cualquiera, ya sea en una gran y abarrotada avenida o en un centro comercial. ¿A quién se va a dirigir el pequeño para pedir ayuda? Si cuando vea a un Policía se va a esconder porque sus padres le han metido el miedo en el cuerpo.

Está en nuestras manos educar a nuestros hijos, formarlos adecuadamente para que contribuyan a un mundo mejor, porque sinceramente vamos por mal camino. Es cierto que el hecho de querer más derechos ha dejado el respeto a la
Autoridad en un peligroso segundo plano. Hay quien pensará que se puede transgredir la legalidad de forma gratuita. Lo estamos viendo en la tele, una simple manifestación se ha convertido hoy en día en todo un espectáculo, donde el espectador está pendiente al tiempo que falta para que la Policía pierda el control del orden y la emprenda a golpes contra los violentos. Y entonces metemos a todos los Policías en el mismo saco y nos atrevemos a cuestionar la labor de esos Policías que están velando por el mantenimiento del orden público.

En fin, la imagen de la
Policía se deteriora por momentos, tristemente, pero piensen que ellos son los que nos protegen. Imaginen un mundo sin Policía. Los saqueos serían continuos, los asesinatos impunes y las violaciones silenciadas serían el pan de cada día. Y por supuesto, si desde pequeños le metemos miedo a nuestros hijos para que vean al Policía como el malo, mal vamos. Sinceramente no quiero que llegue ese día, quiero muchos Policías.


Fuente: Carris Wordpress
Incluido en Facebook

Perfil d'un Policia / Perfil de un Policía


1/07/2014


Un Policia ha de ser una barreja de tots els homes: un Sant i un pecador, un golf i un Déu.

És a la vegada el més buscat i el menys desitjat entre els homes. És un ésser estrany al que se li diu "Senyor" de front i "gos" per l'esquena. Ha de ser tan diplomàtic que pugui intervenir en un altercat entre dos individus fent creure a cadascun que ell ha guanyat.

Si el
Policia està ben vestit és un "snob"; si la seva forma de vestir és descuidada, és un "abandonat". Si és agradable, és un "bonic", si no ho és, és un "rondinaire". El Policia ha de ser capaç de sostenir una baralla amb dos homes més forts i més joves que ell sense danyar el seu uniforme i sense ser brutal. Si aconsegueixen pegar és un "covard", si és ell qui pega, és un "brut". Ha de prendre una decisió en un instant, quan la mateixa qüestió li portaria diversos mesos a un advocat.

Ha de ser el primer a arribar al lloc d'un accident i donar un diagnòstic d'allò més precís. El
Policia ha de tornar la respiració, tallar l'hemorràgia, encanyar una articulació i sobretot assegurar-se que la víctima torna bé, indemne a casa.

El
Policia ha de ser un expert en el maneig de les armes de foc. Ha de ser capaç de treure la seva arma a la carrera i aconseguir l'objectiu allà on no la faci un mal greu, a continuació explicar exhaustivament per què s'ha disparat.

Un
Policia ha de conèixer tot i saber de tot, però no ha de dir res. Ha de saber on es cometen tots els pecats del món però no fer cap. Ha de partir d'un sol cabell, descriure el crim, l'arma del crim, el nom del culpable i on se'l pot trobar. Si ell li troba, és un afortunat sinó, és un "inútil". Si és ascendit, ha de conèixer algú d'alt nivell, si no ho és, és un "zoquete".

El
Policia ha de seguir un pista fins al final, treballar jornades completes per trobar un testimoni que ha vist tot, però que no recorda res. Furga en els dossiers i escriu informes amb la finalitat d'establir una prova infal · lible que serà destruïda per "savis col · legues".

Ha de ser: UN
PASTOR, UN TREBALLADOR SOCIAL, UN DIPLOMÀTIC, UN DUR, UN CAVALLER. I sobretot, ha de ser un geni, ja que ha de mantenir una família de manera irreprotxable ... Si però, viu prou per veure els seus fills créixer.

Heus aquí un individu al qual poques vegades se l'anomena
AMIC.


Font: Revista de la Secció Francesa Internacional Police Association IPA (Traduït)
Inclòs a Facebook


Un Policía debe ser una mezcla de todos los hombres: Un Santo y un pecador, un golfo y un Dios.

Es al mismo tiempo el más buscado y el menos deseado entre los hombres. Es un ser extraño al que se le llama "Señor" de frente y "perro" por la espalda. Debe ser tan diplomático que pueda mediar en un altercado entre dos individuos haciendo creer a cada uno que él ha ganado.

Si el
Policía está bien vestido es un "snob"; si su forma de vestir es descuidada, es un "abandonado". Si es agradable, es un "coqueto", si no lo es, es un "gruñón". El Policía debe ser capaz de sostener una pelea con dos hombres más fuertes y más jóvenes que él sin dañar su uniforme y sin ser brutal. Si consiguen pegarle es un "cobarde", si es él quien pega, es un "bruto". Tiene que tomar una decisión en un instante, cuando la misma cuestión le llevaría varios meses a un abogado.

Tiene que ser el primero en llegar al lugar de un accidente y dar un diagnóstico de lo más preciso. El
Policía tiene que devolver la respiración, cortar la hemorragia, entablillar una articulación y sobre todo asegurarse de que la víctima vuelve bien, indemne a su casa.

El
Policía debe ser un experto en el manejo de las armas de fuego. Tiene que ser capaz de sacar su arma a la carrera y alcanzar al objetivo allí donde no la haga un mal grave, a continuación explicar exhaustivamente por qué ha disparado.

Un
Policía debe conocer todo y saber de todo, pero no debe decir nada. Tiene que saber dónde se cometen todos los pecados del mundo pero no hacer ninguno. Tiene que partir de un solo cabello, describir el crimen, el arma del crimen, el nombre del culpable y dónde se le puede encontrar. Si él le encuentra, es un afortunado sino, es un "inútil". Si es ascendido, tiene que conocer a alguien de alto nivel, si no lo es, es un "zoquete".

El
Policía debe seguir un pista hasta el final, trabajar jornadas completas para encontrar un testigo que ha visto todo, pero que no recuerda nada. Escarba en los dossieres y escribe informes con el fin de establecer una prueba infalible que será destruida por "sabios colegas".

Debe ser: UN
PASTOR, UN TRABAJADOR SOCIAL, UN DIPLOMÁTICO, UN DURO, UN CABALLERO. Y sobre todo, tiene que ser un genio, pues tiene que mantener una familia de manera irreprochable... Si no obstante, vive lo suficiente para ver a sus hijos crecer.

He aquí un individuo al que pocas veces se le llama
AMIGO.

Fuente: Revista de la Sección Francesa de Internacional Police Association I.P.A (Traducido)
Incluido en Facebook

Supervivència Policial / Supervivencia Policial


1/07/2014


Deu errors fatals que han matat Policies experts


No perden vigència i són aplicables a totes les Policies.


1. L'Actitud. Si no ens concentrem en la nostra feina mentre estem de patrulla o ens portem els problemes de casa, començarem a cometre errors i això pot costar car.

2. El "Síndrome de Superman". Ningú dubta que som policies, però davant de qualsevol situació on el temps ho permeti, ESPEREM suport. Hi ha poques ocasions en què hauríem d'intentar dur a terme una intervenció sols i sense ajuda.

3. No descansar prou. Per fer la nostra feina hem d'estar alerta. Estar endormiscats no només és anar en contra del bon fer, sinó que ens deixa a mercè de qualsevol que vulgui sorprendre i facilita que cometem errors.

4. Prendre una mala posició. Mai permetem ningú amb qui anem a intervenir oa qui estiguem a punt de donar el alt que se situï en millor posició que la nostra o la del nostre vehicle. Res és rutina.

5. Signes de Perill. Com policies, arribarem a tenir un olfacte policial per adonar-nos de determinats signes de perill: moviments, ocupants d'un cotxe sospitós, bonys a la roba, etc
..., que haurien alertar per posar cura en cada pas i aproximar-nos amb precaució. Fixem-nos en què va malament o no està al seu lloc.

6. No fixar-se en les mans del sospitós. Està sostenint o amagant una arma?; Està preparant-se per colpejar?; D'on ens vindrà una amenaça directa i mortal si no és de les mans?

7. Relaxar massa aviat. Les constants falses alarmes fan que baixem la guàrdia. No hem de prendre cap trucada com una altra falsa alarma. Pot estar la nostra vida en joc. Igualment no hem de relaxar en intervencions en què estiguem parlant normalment amb les persones a qui hem parat, estem identificant, etc. La intervenció s'acaba només quan cadascun segueix pel seu camí o quan aquestes persones estan al calabós, previ emmanillament i escorcoll.

8. No emmanillar correctament o no emmanillar. Un cop haguem detingut algú hem emmanillar adequadament (i per darrere.) Assegurem-nos que les mans que poden ferir-nos estan ben immobilitzades.

9. Escorcollar superficialment o no escorcollar. Hi ha molts llocs en què poden ocultar armes, i que si no descobreixes poden suposar més tard un perill per a tu o per a qualsevol altre company.

10. Armes brutes o inoperants. Està nostra arma neta?; Funcionaria si la necessitéssim?; I que tal la munició?; Podríem ara mateix defensar amb elles d'un atac contra les nostres vides o les d'altres?.


Deu punts per reflexionar.


Font: Seminari de Supervivència Policial de Cincinnati, Ohio 1997
Inclòs a Facebook  


Diez errores fatales que han matado a Policías expertos


No pierden vigencia y son aplicables a todas las Policías.


1. La Actitud. Si no nos concentramos en nuestro trabajo mientras estamos de patrulla o nos llevamos los problemas de casa, empezaremos a cometer errores y esto puede costarnos caro.

2. El "Síndrome de Superman". Nadie duda que somos policías, pero ante cualquier situación en donde el tiempo lo permita, ESPEREMOS apoyo. Hay pocas ocasiones en las que deberíamos intentar llevar a cabo una intervención solos y sin ayuda.

3. No descansar suficiente. Para hacer nuestro trabajo debemos estar alerta. Estar adormilados no sólo es ir en contra del buen hacer, sino que nos deja a merced de cualquiera que quiera sorprendernos y facilita que cometamos errores.

4. Tomar una mala posición. Nunca permitamos a nadie con quien vayamos a intervenir o a quien estemos a punto de dar el alto que se sitúe en mejor posición que la nuestra o la de nuestro vehículo. Nada es rutina.

5. Signos de Peligro. Como policías, llegaremos a tener un olfato policial para darnos cuenta de determinados signos de peligro: movimientos, ocupantes de un coche sospechoso, abultamientos en la ropa, etc..., que deberían alertarnos para poner cuidado en cada paso y aproximarnos con precaución. Fijémonos en qué va mal o no está en su sitio.

6. No fijarse en las manos del sospechoso. ¿Está sosteniendo o escondiendo un arma?; ¿Está preparándose para golpearnos?; ¿De donde nos va a venir una amenaza directa y mortal si no es de las manos?

7. Relajarse demasiado pronto. Las constantes falsas alarmas hacen que bajemos la guardia. No debemos tomar ninguna llamada como otra falsa alarma. Puede estar nuestra vida en juego. Igualmente no debemos relajarnos en intervenciones en las que estemos hablando normalmente con las personas a las que hemos parado, estamos identificando, etc. La intervención se acaba sólo cuando cada uno sigue por su camino o cuando estas personas están en el calabozo, previo esposamiento y cacheo.

8. No esposar correctamente o no esposar. Una vez hayamos detenido a alguien debemos esposarlo adecuadamente (y por detrás.) Asegurémonos de que las manos que pueden herirnos están bien inmovilizadas.

9. Cachear superficialmente o no cachear. Hay muchos lugares en los que pueden ocultarse armas, y que si no descubres pueden suponer más tarde un peligro para ti o para cualquier otro compañero.

10. Armas sucias o inoperantes. ¿Está nuestra arma limpia?; ¿Funcionaría si la necesitáramos?; ¿Y que tal la munición?; ¿Podríamos ahora mismo defendernos con ellas de un ataque contra nuestras vidas o las de otros?.


Diez puntos para reflexionar.


Fuente: Seminario de Supervivencia Policial de Cincinnati, Ohio 1997
Incluido en Facebook  

Banner - Nota error o errata

...Tornar a / Volver a
Plans Emergència
Planes Emergencia

Índex Secció
Índice Sección

Anar a / Ir a...
Denúncies en veu alta
Denuncias en voz alta

 
Directorio de Cuerpos de Seguridad
Regreso al contenido | Regreso al menu principal
Directorio de Cuerpos de Seguridad